Publicatie van het beste mobiele provider onderzoek van 2018

Beste mobiele provider van 2018 Bestemobieleproviders.nl heeft gisteren het onderzoek naar de beste mobiele provider van 2018 gepubliceerd. Alle beoordelingen van providers op de website zijn gebaseerd op dit onderzoek. Tele2 is voor de tweede keer op rij uitgeroepen tot de beste mobiele provider.

Opzet van het onderzoek

Om een provider te mogen uitroepen tot beste mobiele provider van 2018 moet uitgebreid onderzoek verricht worden. Net als in voorgaande jaren worden de prijs, klantenservice en het netwerk van de belangrijkste Nederlandse mobiele providers onderzocht. Voor iedere categorie wordt een beste provider uitgeroepen. Daarbij worden vragen voorgelegd aan de woordvoerders van telefoonproviders en wordt gekeken naar de huidige en toekomstige ontwikkelingen bij de providers. Tele2 is dit jaar voor de tweede maal uitgeroepen tot de beste mobiele provider.
Bekijk de winnaars per categorie

Beste onderzoek naar mobiele providers

Andere onderzoeken naar telefoonproviders maken geen combinatie tussen prijs, klantenservice en netwerk. Ze kijken meestal alleen naar de prijs of dekking. Om tot een goede conclusie te komen moeten meerdere aspecten van een provider beoordeeld worden. Je kunt op bestemobieleproviders.nl ook zelf providers vergelijken. Door in te vullen wat je belangrijk vind bij telefoonproviders verschijnt de beste provider voor jou. Alle resultaten uit het onderzoek zijn verwerkt in deze vergelijker. Dit is de enige goede vergelijker van Nederlandse providers.

Om te beoordelen welke provider de goedkoopste is wordt naar het prijsverloop over het hele jaar gekeken voor verschillende typen abonnementen. Hierbij wordt apart gekeken naar sim only abonnementen en abonnementen met telefoon. Er wordt naar de afgelopen twaalf maanden gekeken zodat een provider niet de goedkoopste provider is als ze ten tijde van het onderzoek toevallig een voordelige aanbieding hebben.

De klantenservice wordt uitgebreid op de proef gesteld. De telefonische en online klantenservice worden getest door meermaals contact op te nemen en lastige vragen te stellen. De klantenservice wordt hierbij beoordeeld op klantvriendelijkheid, deskundigheid, aantal keren doorverbinden, bereikbaarheid en wachttijd. Om het netwerk van mobiele providers te beoordelen wordt gekeken naar de huidige staat van het netwerk en de ontwikkelingen die gaande zijn bij de providers. In Nederland zijn vier netwerkbeheerders actief. Alle andere providers maken gebruik van het netwerk van een netwerkbeheerder. De dekking en internetsnelheid wordt ook beoordeeld per provider.

Heb je vragen over het onderzoek? Mail dan naar info@bestemobieleproviders.nl.