Klanten mobiele provider Hollandsnieuwe hebben last van spookverbruik

Spookverbruik bij HollandsnieuweDiverse klanten van Hollandsnieuwe hebben de afgelopen jaren last gehad van zogenaamd ‘spookverbruik’. De klanten geven aan dat hun databundel zeer snel opraakt, terwijl hun verbruik niet veranderd is.

Bij Hollandsnieuwe komen MB’s, minuten en sms’jes uit één bundel, dus op het moment dat alle MB’s op zijn kunnen klanten ook niet meer bellen of sms’en. Op het forum van Kassa en Radar zijn hierover zo’n dertig klachten te vinden. De eerste klachten begonnen in 2012, maar ook in mei 2016 maakten diverse klanten melding van het probleem.


Hoog dataverbruik in de nachtelijke uren

Sommige klanten van Hollandsnieuwe geven aan dat ze de instelling voor ‘mobiele data’ standaard uit hebben staan als ze geen gebruikmaken van WiFi, maar dat hun dataverbruik desondanks extreem hoog is. Daarnaast is het voorgekomen dat op vreemde tijdstippen veel data werd verbruikt, bijvoorbeeld midden in de nacht, op het moment dat de klant sliep. Voor diverse klanten is hun databundel hierdoor al na enkele dagen helemaal opgebruikt.

Spookverbruik bij mobiele provider Hollandsnieuwe


Mobiele provider Hollandsnieuwe erkent problemen maar lost ze niet op

Hollandsnieuwe erkent de problemen. De provider spreekt op zijn Facebookpagina van sluipverbruik. In een Facebookbericht van 20 januari 2016 geeft Hollandsnieuwe een aantal tips waarmee klanten het hoge verbruik kunnen tegengaan. Zo geeft Hollandsnieuwe aan dat klanten automatische updates kunnen uitzetten, het verversen van apps op de achtergrond kunnen stoppen of het automatisch afspelen van video’s anders kunnen instellen. Toch getuigt het feit dat het probleem niet van een al te beste klantenservice bij Hollandsnieuwe. De mobiele provider lijkt bij dit probleem meer achter de feiten aan te lopen. Het is dan ook niet verwonderlijk dat de klantenservice van Hollandsnieuwe een laag cijfer krijgt.

Probleem doet zich bij andere mobiele providers niet meer voor

Toch lijkt dit niet de oplossing, aangezien diverse klanten aangeven dat ze hun mobiele internetverbinding helemaal uit hebben staan, maar desondanks last houden van het hoge dataverbruik. Bij andere mobiele providers lijkt het probleem zich bovendien niet in dezelfde mate voor te doen. Bij de overige mobiele providers zijn enkele klachten te vinden over dit probleem, maar die zijn van jaren geleden. Alleen bij Hollandsnieuwe kampen klanten nog steeds met het onverklaarbare spookverbruik, dat dus al vier jaar geleden begon.

Kevin Mol

UX-Designer Kevin Mol
Kevin Mol werkt al ruim 5 jaar bij bestemobieleproviders.nl. Sinds dag 1 is hij bezig met het verbeteren van de kwaliteit van de website. Hij wil weten waar bezoekers echt naar opzoek zijn & hoe je de bezoekers het beste kunt helpen om de beste provider te vinden
Lees meer over

Andere bezoekers bekeken ook:

21 juni 2021
Mobiele providers overtreden regels over de internetsnelheid
Tijdens het afsluiten van een abonnement zie je vaak een 4G of 5G downloadsnelheid...
Lees het volledige artikel
2 februari 2021
Hollandsnieuwe: Sneller 4G & Maandelijks opzegbaar
Sinds vandaag 2 februari 2021 biedt Hollandsnieuwe maandelijks opzegbare...
Lees het volledige artikel

Meer over: