Klanttevredenheid KPN hoger dan vorig kwartaal

Uit de laatste kwartaal cijfers van KPN blijkt dat KPN klanten erg tevreden waren over de service die de provider aanbiedt. 64% van de KPN klanten zal KPN dan ook aanraden aan bekenden.

KPN heeft een goede service

Klanten tevreden houden is belangrijk voor een mobiele provider, de Word of Mouth score is een score die aangeeft of een consument zijn of haar provider aan een ander zou aanraden. KPN is een mobiele provider die veel aandacht steekt in haar klantenservice, dekking en stabiele internetsnelheid. Het afgelopen kwartaal is daarom de WoM score van KPN omhoog gegaan omdat de dekking en internetsnelheid veel is verbeterd. Hoewel 64% van de KPN klanten een bekende KPN zou aanraden is dit niet de hoogste score op dit moment.

Klanttevredenheid bij KPN

Consumenten zijn tevreden over de service van KPN in het vierde kwartaal van 2015. De WoM (word of mouth) score is in vergelijking met het kwartaal daarvoor verbeterd. De WoM score is een indicatie of je KPN aan andere mensen zou aanraden. Dit is een goede indicatie dat een mobiele provider goede service heeft geleverd het afgelopen kwartaal. WoM heeft ook betrekking tot internetsnelheid, prijs, dekking en een aantal andere onderdelen.

KPN in vergelijking met andere mobiele providers

KPN biedt over het algemeen een goede klantenservice. KPN is de enige mobiele provider waar de klantenservice 24 uur per dag bereikbaar is. KPN is daarnaast een mobiele provider die zich veel inzet op goede service, dit is terug te zien in de dekkingsgraad van 4G van KPN.

WoM score Beoordeling bestemobieleproviders.nl
69 8,4
64 8,8
64 8,2
61 7,1
61 6,6
59 6,2
59 7,6
59 9,3
56 5,7
47 8,9

De WoM score is een beoordeling die aangeeft hoe klanten over hun eigen provider denken, hoewel dit een indicatie is hoe de provider is is dit niet het belangrijkste. De beoordeling die bestemobieleprovider.nl geeft aan mobiele providers is gebaseerd op klantenservice, dekking en prijs maar ook providers worden onderling vergeleken. KPN heeft een hoger cijfer dan Hollandsnieuwe, dit komt mede doordat KPN bijna geen wachttijd heeft bij het bellen van de klantenservice. Hollandsnieuwe heeft juist een hele lange wachttijd voordat je geholpen wordt bij de klantenservice.

De beste klantenservice van alle mobiele providers

Uit de kwartaal resultaten van KPN bleek dat de WoM score hoger is dan het kwartaal daarvoor, volgens KPN is dit met 9% toegenomen. Als deze groei aanhoudt zal KPN een hogere WoM score krijgen dan Simyo. Momenteel raden Simyo klanten eerder Simyo aan dan KPN klanten KPN. De klantenservice van KPN is wél beter in vergelijking met Simyo. Uiteraard is klantenservice niet het enige waar je rekening mee moet houden bij het kiezen van een mobiele provider. KPN is in vergelijking met andere mobiele providers wat duurder, hiervoor krijg je wél betere klantenservice.

Kevin Mol

UX-Designer Kevin Mol
Kevin Mol werkt al ruim 5 jaar bij bestemobieleproviders.nl. Sinds dag 1 is hij bezig met het verbeteren van de kwaliteit van de website. Hij wil weten waar bezoekers echt naar opzoek zijn & hoe je de bezoekers het beste kunt helpen om de beste provider te vinden
Lees meer over

Andere bezoekers bekeken ook:

21 juni 2021
Mobiele providers overtreden regels over de internetsnelheid
Tijdens het afsluiten van een abonnement zie je vaak een 4G of 5G downloadsnelheid...
Lees het volledige artikel
28 april 2020
Vodafone stelt 5G beschikbaar
Vanaf dinsdagavond 28 april stelt Vodafone 5G beschikbaar voor meer dan de...
Lees het volledige artikel

Meer over: